5 лютого пройшов другий день психолого-педагогічного семінару.
Педагоги переглянули короткометражний фільм «Merci» (інша назва — «Бодхисатва в метро») режисера К. Рабетті, після чого виконували вправи йоги сміху для відчуття гармонії в різних ситуаціях життя.
Далі була проведена вправа «Неуважне слухання», проективна методика «Дерево». Після обговорення всі разом малювали мандалу, яка є вираженням душі нашого колективу, в якій є частка душі кожного з нас, і всі ми разом.
«Як подолати стрес?» Поради психолога
- Не перебільшуйте небезпеку. Намагайтесь «не накручувати» себе домислюванням.
- Якщо Ваші тривоги пов’язані з невизначеністю ситуації, постарайтеся спрогнозувати можливі варіанти розвитку подій. Запитайте себе: що може трапитись найгірше? Спробуйте примиритись із цим. А тепер зосередьте зусилля, щоб реалізувати кращий варіант виходу із скрутного становища.
- Введіть собі за правило не приймати серйозних рішень, коли ви надто схвильовані.
- Якщо ви помилились, повелися необачно, не картайте себе за це. Краще проаналізуйте ситуацію, що склалась, подумайте, що ви хочете змінити, як і коли.
- Будьте доброзичливими до навколишніх. Будьте терплячими, вмійте вибачати.
- Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові. У відповідь на вашу посмішку, організм продукуватиме бажані гормони радості.
- Намагайтеся завжди бути зайнятими, якщо не завжди цікавою, то принаймні, необхідною справою для Вас, вашої сім’ї.
- Якщо у Вас багато проблем, які створюють запальний тривожний настрій – не впадайте у відчай. Зосередьте свою увагу спершу не на важливих, а на вкрай необхідних справах. Потім беріться до важливих.
- Аби запобігти розчаруванню, невдачам, не треба братися за непосильні завдання.
- Постійно концентруйтеся на світлих сторонах життя та подіях – це збереже здоров’я і сприятиме успіху
- Не зловживайте кавою, алкоголем.
- Їжте морозиво – там є компонент, який покращує настрій. І банан – в ньому є сиротин, гормон щастя.
- Вживайте вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. До речі, цей вітамін міститься у картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, волоських горіхах
- Займіться аутогенним тренуванням, яке використовується для корекції емоційних станів при підвищених нервово-емоційних навантаженнях, для подолання наслідків стресових ситуацій.
Висновок
На практичних заняттях ми розглянули проблему стресу та як його подолати. З'ясували, що стрес - це частина нашого життя, з ним треба вміти справлятися, але не уникати його. Здоровий глузд і життєві спостереження також підтверджують, що постійний «піти» від стресу - це не вихід, не панацея від хвороб. Кожен без зусиль згадає серед своїх знайомих тих, хто зберігає хороше здоров'я, життєрадісність і чуйність, незважаючи на безперервні, численні стреси. А інші - болючі і недовірливі, хоча стресів уникають і живуть начебто без напруги.
Говорячи про стрес необхідно нагадати, що одним з його чинників є емоційна напруженість, яка фізіологічно виражається в змінах ендокринної системи людини.
Підводячи підсумок можна нагадати основні риси психічного стресу:
1) стрес – стан організму, його виникнення передбачає взаємодію між організмом і середовищем;
2) стрес – більш напружений стан, ніж звичайний мотиваційний; воно вимагає для свого виникнення сприйняття погрози;
3) явища стресу мають місце тоді, коли нормальна адаптивна реакція недостатня.
Отже, здатність керувати своїм емоційним станом – необхідна умова успішності кожного педагога. Вміння регулювати психічним самопочуттям сприяє гармонізації внутрішнього світу педагога, послаблює його психічну напруженість, розвиває внутрішні психічні сили, розширює професійну самосвідомість. Здатність керувати емоціями допомагає людині орієнтуватися у власних психічних станах, адекватно їх розцінювати, управляти собою, зберігати своє психічне здоров'я і, як наслідок цього, досягати успіху в професійній діяльності при порівняно – невеликих затратах психічної енергії. Постарайтеся виробити в собі звичку до психологічних дій: тоді з'явиться потреба в психічній стабільності і внутрішньому порядку.
|